joi, 29 iulie 2010

Cele zece porunci si cele 7 Sfaturi

Nu voi vorbi aici despre Vechiul Testament , si interpretarea teologica/istorica a fiecareia dintre cele 10 porunci. Pentru cei ce vor sa stie mai multe, recomand cateva surse:
http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/33_index.html
http://articolecrestine.com/cele-zece-porunci/10decalogul-si-biserica-primului-secol.html

Insa recitindu-le, am simtit ca sunt cumva incorecte sau incomplete. Ca acel mesaj divin s-a pierdut undeva, pe drum. Mi-am imaginat cum ar fi sunat aceste 'porunci' rostite acum de un mesager al Domnului, fie el inger sau sfant. Cum ar suna in forma lor pura, dincolo de interpretarile celor ce au dorit sa le foloseasca pentru a controla o situatie sau un popor. Le-am vazut atunci ca pe niste sfaturi, sau 'povete'. Nu cu semnul exclamarii la sfarsit, nu ca o amenintare. Ci ca sfaturi date cu toata dragostea, asa cum un batran sfatuieste nepotii de bine, la inceput de drum, pentru ca ei sa ia aminte si sa nu sufere mai tarziu.

Cele Sapte Sfaturi ale lui Dumnezeu ar suna asa:

1. Iubeste. Iubeste din toata inima ta, din tot sufletul tau, pe aproapele tau, pe parintii tai, pe cei ce iti fac pe plac, si pe cei ce te nemultumesc. Iubeste fara a pune conditii, fara a cere rasplata. Iubeste viata ta si corpul tau ,caci sunt plamadite de Mine. Iubeste pamantul pe care calci, animalul ce te slujeste, ploaia ce te uda, soarele ce te incalzeste, copacul ce te hraneste. Toate sunt darurile Mele catre tine.

2. Iarta. Iarta din toata inima ta pe aproapele tau, pentru toate greselile sale facute cu voia sau fara voia sa. Cere iertare tuturor celor fata de care tu insuti ai gresit, cu gandul, cu vorba, sau cu fapta, cu vointa sau cu sminteala. Si iarta-te si pe tine, caci eu Te-am iertat deja si dragostea pentru Tine nu cere rasplata.

3. Invata. Invata de la tot ce te inconjoara si fii intelept cu trecerea vremii, pentru ca si tu sa inveti pe altii la randul tau. Ia seama la fratii tai si ceea ce ei te povatuiesc. Ia seama la vrajmasii tai si ceea ce ei iti arata despre tine. Invata de la Pamant si toate vietuitoarele. Dar priveste in sufletul tau mai inainte de toate. Lasa mintea ta sa asculte soaptele lumii,  dar fara sminteala.Caci in sufletul tau salasluiesc toate raspunsurile si lucrarea ce ai de facut in numele Meu numai tu o stii.

4. Crede. Pastreaza-ti credinta la ceas de restriste. Nu-ti pierde nadejdea, caci Eu nu te voi lasa niciodata singur. Increde-te in Mine, si toate grijile tale lasa-le in mainile Mele. Caci orice ti-este dat , este pentru binele tau, chiar daca tu nu vezi aceasta. Dar niciodata nu iti voi da mai mult decat poti duce. Iar Ingerii Mei vor auzi strigatul tau si grabnic vor fi langa tine. Iar de vei crede, multe usi ce le credeai inchise, se vor deschide. Caci cheia ta va fi credinta ta si drum lin se va asterne sub talpile tale.

5. Rosteste doar Adevarul. Nu ascunde adevarul pe care sufletul tau il cunoaste. Nici fata de fratii tai nici fata de tine insuti. Caci minciuna nu este de la Mine, si nu va putea sa dainuie. Iar cand se va prabusi castelul cladit pe minciuna, si tu te vei prabusi in fata lumii, si te vei cai spunand: mai bine spuneam adevarul caci acum mai mult sufar.

6. Bucura-te. Bucura-te de toate clipele in care inima ta tresalta. Inalta ochii tai catre cer si imparte cu Mine bucuria ta, pentru ca si Eu sa Ma bucur impreuna cu tine. Nu iti dori lucruri scumpe sau palate de margaritar, caci acelea sunt vremelnice si se vor trece. Dar zambetul celui drag si clipa rasaritului le vei putea pastra de-a pururi. Iar de vei aduce bucurie celui trist, te voi binecuvanta insutit.

7. Lumineaza. Paseste inainte pe cale, aducand lumina Duhului Sfant in lume. In orice loc te-ai afla si in orice imprejurare, nu uita ca esti o scanteie din focul Meu cel vesnic datator de viata, si prin glasul tau, glasul Meu vorbeste, iar prin mana ta, mana Mea se intinde. Lumineaza calea pentru cei ce vor urma dupa tine, si adu in lumina pe cei pierduti in negura indoielii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu