vineri, 2 iulie 2010

Lectia iubirii neconditionate

Stiu ca atunci cand spunem 'iubire', cuvantul 'neconditionata' pare redundant. Dar am observat ca este necesara adaugarea lui, pentru ca adesea iubirea este confundata cu altceva. Mai mult sau mai putin constient, foarte multi oameni folosesc iubirea ca moneda de schimb. Si atunci cand punem problema ' dar tu de ce nu-mi arati ca ma iubesti', sau 'eu am facut asta si asta pentru tine, iar tu nimic din ce te-am rugat', sau, (tipic pentru unii parinti) ' eu m-am sacrificat pentru voi, si iata care imi este rasplata'...etc, este clar ca notiunea de iubire este inlocuita de orgolii ranite, gelozie, tristete, uneori chiar furie. Asadar, inainte de a spune cuiva 'te iubesc', gandeste-te bine daca astepti ceva in schimb. Pentru ca adevarata iubire, nu are asteptari.
(a se vedea Epistola Sf. Apostol Pavel catre Corinteni)
A iubi este un proces care trebuie sa se desfasoare in primul rand in interior, apoi din interior in afara. Daca persoana iubita va simti acelasi impuls de a marturisi sau de a arata iubirea, atunci cu atat mai bine. Daca nu, acest fapt nu trebuie sa ne intristeze. Este o vorba din batrani care spune ca ' dragoste cu sila nu se poate' , si este perfect adevarata. In realitate, nici o emotie umana nu poate fi impusa in vreun fel. Nici depresia, nici macar furia. Cu atat mai putin iubirea, care merge dincolo de pragul unei banale emotii trecatoare. Iubirea neconditionata nu este pasagera, ci statornica. Nu tine de un capriciu de moment. Mai mult decat atat, nu poate fi explicata sau justificata. Ca orice 'taina' a Divinitatii, cuvintele sunt de prisos. Nu poti explica de ce iubesti un om, un loc, sau orice alta fiinta. Asa cum nu poti explica de ce il iubesti pe Dumnezeu. Si totusi cei ce simt binecuvantarea acestei Iubiri, stiu pur si simplu ca El exista. Pentru ca Il simt. Si orice alta teorie paleste in fata acestei realitati interioare. Asadar, nu te teme sa iubesti, si sa daruiesti din iubirea ta lumii. Este un dar ce ti-l faci in primul rand tie. Te va transforma. Iti va sterge durerea, egoismul, indoiala. Daca vrei sa simti Adevarata Fericire, Iubeste neconditionat. Pentru ca, daca nu stiai, aceasta este cheia. Aceasta este esenta. Si nimic altceva nu iti va aduce raspunsurile pe care le cauti...Incepe acum, aici, sa iti deschizi inima. Lasa lumina Iubirii sa iti patrunda in suflet, sa te vindece, si sa te calauzeasca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu